• Lata doświadczeń w biznesie
img

Czyszczenie lakieru na błysk

Każdy chciałby mieć w swoim samochodzie piękny lakier. Jest to najlepsza wizytówka kierowcy. Doprowadzenie lakieru do stanu, jaki można zobaczyć w reklamach samochodów, nie jest jednak proste. Nie jest też na szczęście niemożliwe. Trzeba po prostu wiedzieć, jak się za to prawidłowo zabrać.

Czas – wróg lakieru

Lakier w każdym samochodzie będzie z czasem tracił swój połysk i głębię koloru. Jest to w pełni naturalny proces spowodowany przede wszystkim oksydacją elementów lakieru, czyli procesem chemicznym polegającym na łączeniu się z tlenem zewnętrznych warstw lakieru. Wpływ na niszczenie się powłoki lakierowej mają oczywiście także wszelkie czynniki mechaniczne i organiczne, jak również promieniowanie ultrafioletowe, zanieczyszczenia obecne w powietrzu, a nawet działanie roślin, na przykład pylenie. Na lakier może spaść fragment asfaltu z drogi, odrobina smoły lub sól drogowa. Rozpuszczalniki i inne chemikalia stosowane w motoryzacji także stanowią niebezpieczeństwo. Nie ma nawet co wspominać o spadających gałęziach czy nieostrożnych kierowcach innych samochodów. Nawet czyszczenie samochodu może doprowadzić do jego zarysowania.

Korekta lakiery

Samo mycie samochodu nie sprawi, że nagle wróci jego blask. Gąbka i szampon są oczywiście bardzo ważne, ale to dalece niewystarczające narzędzia. Typowym działaniem, które przyniesie nam realne efekty, jest polerowanie mechaniczne lakieru wykonywane z użyciem specjalnej polerki. Można oczywiście to robić także ręcznie, ale efekty polerowania ręcznego są zazwyczaj dość mizerne i dodatkowo wymagają gigantycznych nakładów pracy. Istnieje wiele firm, które są w stanie zaoferować nam znakomite polerki ręczne, dzięki którym wyrównamy lakier i przywrócimy mu odpowiedni wygląd nawet przy braku zdolności manualnych. Proste polerki kupi się już za kilka złotych, a naprawdę dobre urządzenia to koszt około tysiąca złotych.

Polerowanie lakieru

Pady i pasty służące do polerowania

Do polerowania potrzebne są specjalne pady w połączeniu z pastami polerskimi. Istnieje ich wiele rodzajów różniących się właściwościami, przez co twardsze i mocniejsze pady stosuje się do usuwania głębszych uszkodzeń i do wstępnego polerowania, a padów bardziej miękkich i delikatnych past używa się do korekcji lakieru i do wykańczania pracy po użyciu mocniejszych narzędzi. Pasty i pady to wydatek od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych w zależności od jakości produktów. 

Najlepsze pasty polerskie w atrakcyjnych cenach dosataniesz na - https://sklep.motogo.pl/pasty-polerskie-c17

Przygotowanie do polerowania

Odpowiednie przygotowanie powierzchni do polerowania jest absolutnie krytyczne dla uzyskania odpowiednich efektów i do zabezpieczenia lakieru, ponieważ trzeba być świadomym tego, że źle przeprowadzone polerowanie może kompletnie zniszczyć lakier. Polerowanie można prowadzić dopiero wtedy, kiedy lakier samochodu będzie bardzo dokładnie umyty i osuszony. Nie można tego także robić na pełnym słońcu, ponieważ nagrzanie lakieru bardzo go osłabia.

Robert Pękala

Redakcja auto-partners.pl

Zobacz również