Współczesne samochody są coraz bardziej zaawansowane technologicznie i obecnie nie można nawet wymienić klocków hamulcowych we własnym pojeździe bez komputera.
Przynajmniej takie opinie słyszymy od naszych klientów. Ale czy to prawda? Czy naprawdę doszło do tego, że do wymiany tylnych klocków hamulcowych potrzebny jest komputer?
W tym artykule dowiesz się, jak można wymienić hamulec postojowy za pomocą narzędzia lub bez niego.
Spis treści show Jak wymienić klocki hamulcowe w elektrycznym hamulcu postojowym? 1. Podłącz ładowarkę do akumulatora samochodowego 2. Podłącz urządzenie diagnostyczne 3. Poluzuj tłoczki hamulca postojowego 4. Wyjąć zacisk i popchnąć tłoczki 5. Wymień klocki hamulcowe 6. Ponownie zamontuj zacisk hamulcowy 7. Wypchnij tłoczki 8. Ponownie włącz tłoczki hamulca postojowego 9. Wykalibrować tłoczki hamulca postojowego 10. Sprawdź działanie hamulca postojowego za pomocą przyciskuJak wymienić klocki hamulcowe w elektrycznym hamulcu postojowym?
W tym poradniku dowiesz się, jak wymienić klocki hamulcowe, jeśli Twój samochód jest wyposażony w elektryczny hamulec postojowy. W zależności od modelu samochodu procedura ta może wymagać użycia specjalnych narzędzi. Wykonaj poniższe czynności, aby w prosty sposób wymienić klocki hamulcowe w elektrycznym hamulcu postojowym:
Całkowity czas: 1 godz.
1. Podłącz ładowarkę do akumulatora samochodowego.
Pierwszym krokiem jest podłączenie ładowarki akumulatora samochodowego podczas wykonywania tej pracy. Jest to czynność, o której wiele osób zapomina lub nie przywiązuje do niej wagi, a która może spowodować uszkodzenie części i wiele problemów, jeśli nie potraktuje się jej poważnie.
2. Podłącz urządzenie diagnostyczne
Następnym krokiem jest podłączenie urządzenia diagnostycznego lub narzędzia do obsługi hamulca postojowego do samochodu. Upewnij się, że urządzenie nawiązało łączność z samochodem i że napięcie akumulatora jest stabilne.
3. Poluzuj tłoczki hamulca postojowego
Teraz nadszedł czas na zwolnienie tłoczków hamulca postojowego. Można to zrobić za pomocą skanera diagnostycznego lub specjalnego przyrządu do hamulca postojowego. Jeśli wszystko zostało wykonane prawidłowo, przez 2-3 sekundy powinno być słychać cofanie się tłoczków.
Możliwe jest również popychanie tłoczków do tyłu za pomocą napięcia 12 V+ i masy, ale nie będziemy o tym mówić, ponieważ może to spowodować uszkodzenie części. Następnie należy przeprowadzić kalibrację, co jest trudne bez odpowiedniego narzędzia.
Jeśli potrzebujesz narzędzia do tego celu, możesz sprawdzić nasz przewodnik po najlepszych narzędziach diagnostycznych. Upewnij się, że jest ono kompatybilne z systemem EPB dla Twojego modelu samochodu.
4. Wymontuj zacisk i popchnij tłoczki
Po zwolnieniu tłoczków hamulca postojowego należy podnieść samochód, zdjąć koło i zacisk hamulcowy. Powinieneś teraz móc wcisnąć tłoczki z powrotem za pomocą narzędzia lub dużych szczypiec. Jeśli nie jest to możliwe, być może zacisk hamulcowy jest bardzo zardzewiały i wymaga renowacji - lub wykonano coś nieprawidłowo w poprzednim kroku. Jeśli silnik hamulca postojowego nie jest zwolniony, nigdy nie będzie można wcisnąć tłoczków. Pamiętaj, że niektóre tłoczki trzeba przekręcić w trakcie ich wciskania, aby weszły do środka.
Do tego celu może być potrzebne narzędzie, takie jak to z serwisu Amazon:
- Narzędzie do nawijania tłoczków hamulcowych.Odległość...
- Zastosowano materiał ze stali wanadowej,...
- Kompletny z płytą reakcyjną i...
- Pasuje do większości samochodów europejskich i japońskich....
5. Wymiana klocków hamulcowych
Po wsunięciu tłoczków można przystąpić do wymiany klocków hamulcowych. Upewnij się, że nasmarowałeś wszystkie ruchome części i wyczyściłeś wszystko, aby nie utknąć i nie musieć wkrótce ponownie wykonywać tej pracy. Wymień wszystkie metalowe płytki, jeśli zostały dostarczone w zestawie z klockami hamulcowymi.
6. Ponownie zamontuj zacisk
Po wyczyszczeniu wszystkiego i zamontowaniu nowych klocków hamulcowych należy ponownie zamontować zacisk hamulcowy. Upewnij się, że wszystko zostało prawidłowo dokręcone zgodnie z zaleceniami producenta. Należy także ponownie zamontować koła i obniżyć samochód.
7. Wypchnij tłoczki
Gdy samochód stoi już na ziemi i wszystko jest poskładane do kupy, wskocz do niego i naciśnij kilka razy pedał hamulca, aż stanie się twardy. Nie należy go jednak wciskać do samego końca! Może to spowodować uszkodzenie uszczelnień w cylindrze hamulcowym. Zamiast tego pompuj kilka razy.
8. Ponownie włączyć tłoczki hamulca postojowego
Gdy pedał hamulca jest sztywny, należy cofnąć tłoczki hamulcowe. Najlepszym sposobem jest użycie narzędzia diagnostycznego lub narzędzia do obsługi hamulca postojowego. W wielu samochodach można jednak włączyć hamulec postojowy za pomocą przycisku. Przez 2-3 sekundy będzie słychać dźwięk silników hamulca postojowego, aż do jego włączenia. Po jego włączeniu można go ponownie zwolnić.
9. Wykalibrować tłoczki hamulca postojowego
Aby hamulec postojowy działał prawidłowo, może być konieczna kalibracja tłoczków. Wykonuje się to za pomocą narzędzia diagnostycznego lub narzędzia do obsługi hamulca postojowego. Jest to konieczne w przypadku większości modeli samochodów, aby dowiedzieć się, w jakim stopniu hamulec powinien się zaciskać i zwalniać. Po wykonaniu tej czynności będzie słychać kilkakrotny ruch tłoczków w przód i w tył, aż do zakończenia kalibracji.
10. Sprawdź działanie hamulca postojowego za pomocą przycisku
Po pomyślnym przeprowadzeniu kalibracji nadszedł czas na sprawdzenie działania hamulca postojowego. Spróbuj kilkakrotnie włączyć i wyłączyć hamulec. Przejedź się samochodem i sprawdź, czy hamulce się nie nagrzewają. Jeśli wszystko wydaje się w porządku, wymiana klocków hamulca postojowego zakończyła się sukcesem!
Szacunkowy koszt: 100 USD
Narzędzia:
- Skaner diagnostyczny
- Wymagane narzędzia
Materiały: Klocki hamulcowe